درمان بواسير با ليزر چيست؟

مركز درمان بواسير و بيماريهاي نشيمنگاه

درمان بواسير با ليزر چيست؟

۱۸ بازديد

اين روزها خيلي ها به دنبال درمان قطعي بواسير مي گردند تعداد كساني كه در اينترنت درمان بواسير با ليزر را جستجو مي كنند كم نيستند اما سوال اينجاست كدام روش درماني برگشت پذيري كمتري دارد قطعي است و از همه مهم تر دوره درماني كوتاه تري دارد. البته تشخيص همه اين ها با پزشك متخصص بواسير است.

اين روزها خيلي ها به دنبال درمان قطعي بواسير مي گردند تعداد كساني كه در اينترنت درمان بواسير با ليزر را جستجو مي كنند كم نيستند اما سوال اينجاست كدام روش درماني برگشت پذيري كمتري دارد قطعي است و از همه مهم تر دوره درماني كوتاه تري دارد. البته تشخيص همه اين ها با پزشك متخصص بواسير است.

 

در روش درمان بواسير با ليزر، پرتوهاي جريان الكتريكي، دي اكسيد كربن را باردار كرده و توليد يك پرتو نازك بي رنگ مي كند. براي اينكه پزشك بتواند اين پرتوها را ببيند، يك نور قرمز رنگ به آن اضافه مي كنند. در نهايت پرتوهاي ليزر بعد از عبور از آينه هايي به ناحيه جراحي مي رسد و بواسير را برش داده و آنها را تبخير و بخار مي كند. پرتوهايي كه كار برش را انجام مي دهند، خيلي بهتر از قيچي جراحي اين برش را انجام مي دهند و به ساير بافت هاي محل عمل آسيبي نمي رسانند. بعد ليزر با ايجاد تبخير و بخار، بواسير را حذف مي كنند و فقط يك جاي كوچك زخم به جا مي ماند و اينگونه بواسير به صورت كامل درمان مي شود.

اين روش به صورت سرپايي انجام مي شود اين روش برخلاف روش هاي ديگر زمان خيلي زيادي از بيماراني كه نگران كار و زندگي شان هستند نمي گيرد.

راي درمان قطعي بواسير در روش هاي جراحي بواسير نياز است تا شما به مدت يك تا دو روز در بيمارستان يا كلينيكي كه عمل را در آنجا انجام مي دهيد بستري شويد. در ضمن دوران بهبودي شما نيز زمان بر خواهد بود.

اما با استفاده از درمان بواسير با ليزر مي توانيد از دردسرهاي روش جراحي سنتي بواسير رها شويد و درماني آسان، بدون درد و سرپايي را تجربه كنيد. بعد از درمان نيز مي توانيد به كارهاي روزمره خود برسيد.

روش هاي درمان بواسير با ليزر:

روش هاي درمان بواسير با ليزر دو روش اصلي دارد: كه پزشك با توجه به نوع بواسير شما يكي از آنها را توصيه خواهد كرد. بنابراين از ليزر مي توانيد به دو روش براي درمان بواسير استفاده كنيد.

روش اشعه درماني IRC

در اين روش كه براي بواسير درجه يك و دو مناسب است، بالشتك هاي التهابي اطراف مقعد با كمك اشعه IRC حذف مي شوند. اين روش درد و خونريزي ندارد و نتيجه آن زودتر خود را نشان مي دهد.

روش ليزر CO2

از اين روش براي درمان بواسير درجه سه و چهار استفاده مي شود.

در اين نوع بواسيرها رگها گشادتر شده و معمولا از داخل ركتوم به بيرون كشيده شده اند، پس اين زائده هاي بيرون آمده از مقعد با كمك ليزر CO2 قطع مي شوند و چون عمل برش با ليزر انجام مي شود، بافت هاي اطراف بالشتك ها آسيبي نمي بينند.

همچنين موقع برش دادن با ليزر هيچ خونريزي نخواهيد داشت و شريان هاي خوني نيز با برش ليزري مداوا مي شوند و ايجاد عفونت نمي كنند.

نكته مهم در استفاده از اين روش اين است كه ناحيه برش داده شده نيازي به پانسمان و بخيه ندارد و نيازي به بستري شدن و تحمل درد بعد از عمل نيز نيست.

 درمان هموروئيد با ليزرمزاياي درمان بواسير با ليزر

مزاياي درمان بواسير با ليزر

مزاياي درمان بواسير با ليزر در مقايسه با ساير روش هاي درمان بواسير زياد است، اين مزايا در آساني اين روش، انجام در وقت كم و استفاده نكردن از مواد بيهوشي ساير روشها و استفاده از ليزر براي برش خلاصه مي شود.

  • درمان بواسير با ليزر به صورت سرپايي در كلينيك يا مطب پزشك انجام خواهد شد.
  • در اين روش نيازي به هيچ ماده بيهوشي نيست و عوارض بيهوشي را تجربه نخواهيد كرد.
  • در اين روش نيازي به بستري شدن نداريد و بعد از عمل مي توانيد به زندگي روزمره خود برگرديد.
  • محل برش نيازي به پانسمان و بخيه ندارد و بعد از عمل نيز نيازي به مراقبت خاصي در اين زمينه نيست.
  • زمان درمان بواسير با ليزر كمتر از يك ساعت است.

 

هزينه درمان بواسير با ليزر

هزينه درمان بواسير با ليزر را نمي توان به صورت سرانگشتي محاسبه كرد. درمان بواسير با ليزر هزينه معيني ندارد و بعد از معاينه و تشخيص نوع بواسير توسط پزشك متخصص مشخص خواهد شد.

اما توجه داشته باشيد كه هزينه عمل ليزر از درمان جراحي بيشتر نيست.

با توجه به اينكه پروسه درمان جراحي بواسير پيچيده است و طي كردن هر يك از اين پروسه ها هزينه بر است، شما در درمان بواسير با ليزر اين پروسه ها را شاهد نخواهيد بود و بعد از معاينه مي توانيد درمان خود را شروع كنيد.

همچنين به ياد داشته باشيد كه هميشه هزينه پرداختي براي يك درمان قطعي بواسير مهم نيست، بلكه مولفه هاي ديگري نيز براي داشتن درماني آسان و سريعتر وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.