عمل جراحي بواسير, هزينه جراحي بواسير

مركز درمان بواسير و بيماريهاي نشيمنگاه

عمل جراحي بواسير, هزينه جراحي بواسير

۱۴ بازديد

عمل جراحي بواسيرهزينه جراحي بواسيرعمل جراحي بواسير چگونه استعوارض جراحي بواسير يا هموروئيد همه اين ها را اينجا با هم بررسي مي كنيم.  عمل جراحي بواسير راهي مطمئن و تمام كننده براي خلاص شدن از درد و ناراحتي بواسير است. در برخي افراد، ديگر روش هاي رعايت يك رژيم غذايي سالم و تغيير سبك زندگي و استفاده از داروهاي بدون نسخه، براي درمان بواسير كافي نيستند. بواسير و هموروئيد آنها به مرحله اي رسيده كه ديگر با اين روش ها التيام نمي يابد و نياز به روش هاي پزشكي دارند.

 

عمل جراحي بواسيرهزينه جراحي بواسيرعمل جراحي بواسير چگونه استعوارض جراحي بواسير يا هموروئيد همه اين ها را اينجا با هم بررسي مي كنيم.  عمل جراحي بواسير راهي مطمئن و تمام كننده براي خلاص شدن از درد و ناراحتي بواسير است. در برخي افراد، ديگر روش هاي رعايت يك رژيم غذايي سالم و تغيير سبك زندگي و استفاده از داروهاي بدون نسخه، براي درمان بواسير كافي نيستند. بواسير و هموروئيد آنها به مرحله اي رسيده كه ديگر با اين روش ها التيام نمي يابد و نياز به روش هاي پزشكي دارند.

 

روش هاي پزشكي زيادي براي كاهش و حذف بواسير وجود دارند، مثلا مي توان با استفاده از ليزر در مطب پزشك، بواسير را درمان است. اگر چه اين روش درماني با آسيب و عوارض كمتري همراه است، اما بهترين راه براي درمان درازمدت بواسير، استفاده از روش جراحي است. عمل جراحي بواسير به ويژه در مواقعي كه بواسير بزرگ تر و دردناك تر شده و با خونريزي همراه است مي تواند راهكار مطمئن و موثري باشد.

عمل جراحي بواسير در اكثر اوقات زمانبر است. در اين مدت كه براي جراحي بواسير آماده مي شويد ياز نياز است كه رژيم غذايي فيبردار خودتان را ادامه دهيد و تا مي توانيد جلوي يبوست خودتان را بگيريد و براي اينكه عوارض جديدي از بواسير در شما ايجاد نشود، مراقبت هاي لازم را انجام دهيد. براي اينكه از اين مراقبت هاي مناسب قبل از عمل جراحي آگاه شويد با پزشك تان صحبت كنيد و از وي بخواهيد اين مراقبت ها را براي شما توضيح دهد.

عمل جراحي بواسير

هموروئيدكتومي: يكي از روش هاي جراحي بواسير، استفاده از هموروئيدكتومي است. در اين روش، برجستگي هاي ايجاد شده در اطراف مقعد تكه تكه مي شود و با كوچك كردن آنها، بواسير درمان مي شود.

ممكن است براي اين عمل جراحي بواسير از بيهوشي موضعي فقط در ناحيه اي كه مورد نياز است، استفاده شود. البته بيهوشي موضعي در حالت هاي خفيف به كار مي رود و در مواردي كه وضعيت حادتر است نياز به بيهوشي عمومي است كه كل بدن به خواب مي رود. معمولا روش هموروئيدكتومي به صورت سرپايي انجام مي شود و معمولا در همان روز عمل مي توانيد به خانه برويد.

از آنجايي كه عمل بر روي ناحيه بسيار حساس بدن انجام مي شود، ممكن است نياز به بخيه داشته باشيد كه بعد از عمل درد خفيفي را احساس خواهيد كرد كه با گذشت زمان بهبود پيدا مي كند.

دوره نقاهت و بهبودي در اين روش تقريبا دو هفته طول مي كشد. بعد از سه تا شش هفته بعد از عمل نيز به حالت عادي خودتان برمي گرديد و كاملا بواسير از بين مي رود.

روش درمان پرولاپس و بواسيرها (PPH): اين روش كه با نام هموروئيدكتومي استپلد نيز شناخته مي شود، توسط يك دستگاه استپلر انجام مي شود كه پزشك با كمك اين دستگاه مي تواند انباشگي و جمع شدگي هاي هموروئيدها را درمان كند و خونرساني به اين ناحيه را كاملا قطع كند. با قطع خون رساني به اين ناحيه، بواسيرها از بين مي روند و خودبه خود از ناحيه مقعد مي افتند.

روشهاي عمل جراحي بواسير يا هموروئيد

بعد از عمل جراحي بواسير

بعد از عمل جراحي بواسير ممكن است كمي درد را تجربه كنيد. درد شايع ترين عارضه اي است كه بسياري از بيماران بعد از عمل جراحي بواسير از آن شكايت مي كنند، به ويژه هنگامي كه بيمار در حال اجابت مزاج يا خالي كردن باد شكم است. شما براي از بين بردن و تسكين اين دردها مي توانيد از داروهاي ضددرد مانند استامينوفن، آسپيرين يا ايبوپروفن استفاده كنيد، البته بايد پزشك مصرف اين داروها را تاييد و تجويز كند.

براي اينكه درباره داروهاي مسكن و ساير راه هاي تسكين درد بعد از عمل جراحي بواسير يا هموروئيد اطلاعات بيشتري به دست آوريد با ما در دكتر درد همراه باشيد. ما در سايت drdard.ir كاملا در خدمت شما هستيم.

استفاده از حمام گرم نيز ممكن است به كاهش درد كمك كند. نرم كننده مدفوع نيز مي تواند مدفوع را شل كند.

مزاياي جراحي بواسير

مزاياي جراحي بواسير با توجه به روش هاي مختلفي كه براي جراحي بواسير وجود دارد، سنجيده مي شود. اين روشهاي جراحي هر كدام مزيت خاصي نسبت به ديگر روشها دارند. درمان بواسير به روش هموروئيدكتومي استپلد مي تواند هموروئيد داخلي و خارجي و لخته اي را به صورت كامل درمان كند و تمامي عصب هاي بواسير بيرون افتاده از مقعد را از كار بيندازد.

در واقع روش هموروئيدكتومي استپلد، حركت بواسير را به انتهاي عصب ها منتقل مي كند و از آنجا بواسير را از بين مي برد. اين روش نسبت به روش هموروئيدكتومي سنتي درد كمتري دارد و آسيب كمتري نيز به ناحيه عمل شده مي زند. در حالي كه در حالت سنتي، بيمار مجبور است دردهاي خفيفي را در طول بهبودي و بعد از عمل تحمل كند.

يكي از مزاياي جراحي بواسير زمان بهبودي كم آن است. در اين روش زمان نقاهت خيلي كمتر و سريع تر است و خونريزي و خارش كمتري را احساس مي كنيد و در حالت كلي عوارض كمتري دارد.

معايب و مزاياي عمل جراحي بواسير

معايب جراحي بواسير

معايب جراحي بواسير با نظارت پزشك قابل رفع هستند و جاي نگراني ندارند فقط بايد بعد از جراحي تمامي موارد مشكوك را زيرنظر داشته باشيد و آنها را به پزشك معالج خود گزارش دهيد. روش درماني جراحي بواسير يك روش درماني متداول و امن است. با اين حال، هر جراحي داراي برخي عوارض و معايب است كه در اين مورد مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  • خونريزي
  • عفونت
  • واكنش به بيهوشي
  • ممكن است بعد از عمل به خاطر تورم يا اسپاسم عضلاني دچار مشكل شويد.
  • اگر عضله يا اسفنكتر مقعدي شما در حين جراحي آسيب ديده باشد، ممكن است بي اختياري مدفوع داشته باشيد و نتوانيد گاز معده و مدفوع خودتان را كنترل كنيد.

در صورتي كه بعد از عمل بواسير با موارد زير روبه رو شديد هر چه زودتر با پزشك معالج خودتان تماس بگيريد تا اگر مربوط به معايب جراحي بواسير باشد درمان اصلاحي مناسبي انجام شود.

  • خونريزي زياد است.
  • در دفع مدفوع و تخليه باد معده مشكل داريد.
  • تب داريد.

هزينه هاي جراحي بواسير

هزينه هاي جراحي بواسير به عواملي متععدي بستگي دارد كه هر يك از آنها در بالا و پايين رفتن هزينه هاي درمان نقش مهمي دارند. توجه داشته باشيد كه هر چه بواسير شما پيشرفت كرده باشد هزينه درمان بواسير نيز بيشتر خواهد شد. بهتر است در همان مراحل اوليه مبتلا شدن به بواسير خودتان را به پزشك برسانيد تا هزينه كمتري را متحمل شويد. هزينه هاي جراحي بواسير با توجه به نظر و تشخيص پزشك از نوع بواسير شما مشخص مي شود.

جراحي بواسير روش هاي مختلفي دارد كه هر كدام از اين روشها هزينه مخصوص به خودشان را دارند. دستمزد پزشك، روش عمل، نوع بواسير و هزينه امكاناتي كه براي عمل شما استفاده مي شود مي تواند تعيين كننده هزينه هاي عمل جراحي بواسير شما باشد.

البته برخي از شركت هاي بيمه عمل جراحي بواسير را پوشش مي دهند كه اين مورد منوط به قرارداد كلينيك يا بيمارستاني است كه شما براي عمل تان انتخاب مي كنيد.
اگر كلينيك يا بيمارستان با يكي از اين شركت هاي بيمه قرارداد داشته باشد، پزشك شما مي تواند دستور دهد تا بيمه با توجه به ميزان تعهدات خود مقداري از هزينه هاي عمل تان را پرداخت كند. اما اگر كلينيك يا بيمارستان قراردادي با بيمه نداشته باشد شما بايد همه هزينه هاي عمل جراحي بواسير را در آنجا بپردازيد و بعدا هزينه عمل را از بيمه دريافت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.